niedziela, 11 listopada 2012

2.133

Wybieramy z Nowym Człowiekiem fotę do szkolnego zadania. Pokazuję mu taką, albo taką, albo …
- Brzydki uśmiech, - rzecze Nowy Człowiek trącając palcem tę, która mi się 
wydaje optymalna. – brak zęba i pryszcz, sama zobacz. – Nowy Człowiek wydyma zdegustowane wargi. 
Istotnie, prawa dwójka akurat mu wtedy wypadła, kiedy go uwieczniałam, a na skroniach, tuż pod włosami można się dopatrzeć śladu po ugryzieniu komara.
Poza tym – zdjęcie jest ładne.
Dziecko mi dorasta.



Tymczasem w reklamie w „Wysokich Obcasach” brunetka o diabolicznym spojrzeniu mierzy się z szuflą do odśnieżania. Wbiła się w wieczorową kiecę bez rękawów, do tego na bose stopy sandały bez palców, bez wątpienia perfekcyjne wdzianko do zimowego oczyszczania podjazdu. „Odśnieżanie?” – pyta reklama. – „Pewnie, że możesz!” ale raczej „zadbaj o jego skóręna tym znasz się jeszcze lepiej.” No jasne.
Stereotyp zamaszyście wycina obertasa, paniusia z szuflą ma – jak przypuszczam - budzić żałość i politowanie, nieoczekiwanie a brutalnie wyrwana z jakiegoś balu (chociaż jest jasno!) do tego odśnieżania. Bo oczywiście jest się królewną i Głównym Specem od Pomadek, kiedy się nosi stanik.
I o ile, rzecz jasna, dociera do mnie, że niską sprzedaż balsamów do twarzy dla mężczyzn producent stara się podbić każdymi sposobami, o tyle mnie dziwi brak rewolucyjnej czujności w redakcji „Wysokich Obcasów”.



A skoro o rewolucji mowa.
„Ojczyznę wolną racz nam wrócić, Panie” śpiewała dziś – sama słyszałam - pełnym i mocnym głosem pewna niestara i niegłupio wyglądająca pani.
My natomiast z okazji Okazji zjedliśmy po prostu po rogalu.
I jak co roku zadumaliśmy się ponuro nad stoliczną napierdalanką.





14 komentarzy:

  1. ostatnie zdanie piękne!doprawdy
    przykro tylko, że napierdalanka stała sie symbolem Okazji oraz zazdraszczam rogala.

    OdpowiedzUsuń
  2. odnośnie tego jak daleko posuwa się reklama..ostanio hamując na czerwonym patrzę a przede mną bilbord i hasło:Weź mnie w Vexonie.Rzecz w tym,że chodzi o sklep meblowy.Na plakacie piękna pani i sofa...to sieć sklepów dobrego znajomego....zamurowało mnie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. => gardenlandia: wiesz, szczucie cycem to już dziedzina wiedzy :)))

      http://szczuciecycem.pl/marsz-niepodleglosci.html

      Usuń
  3. stolica pozdrawia. czujemy się dobrze. miasto żyje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. => lumpiata: jezusmariolumpiato, toż się rozrosłaś do rozmiaru miasta z okazji Okazji, pohamuj!

      Usuń
  4. Przysięgam, że OD RAZU pomyślałam o Tobie, gdy napatoczyłam się na wzmiankowaną reklamę! :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. => bluuu: WIEDZIAŁAM, że muszę o tym napisać :)

      Usuń
  5. Mnie też ta reklama dobiła lekko, ale to w WO typowe. Za chwilę jakiś tekst będzie o stereotypowym postrzeganiu kobiet. Tak jak teksty w stylu "zaakceptuj siebie w rozmiarze XL" sąsiadują tam z reklamami chirurgii plastycznej i odsysania tłuszczu. Wpływy z reklam też najwyraźniej trzeba podbijać każdym sposobem...

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja piałem "pobłogosław", strzygąc uchem, co też zaśpiewa stojący za mną charakterystyczny redaktor pewnego dziennika, co to bardziej na prawo, niż bym lubił. No, ale redaktor non cantat (może i lepiej...).

    OdpowiedzUsuń
  7. Przeczytałam całe WO i reklamy nie zauważyłam. Ślepnę na starość (wersja optymistyczna: wypracowałam fantastyczne mechanizmy obronne). Nb. na odśnieżaniu znam się lepiej (praktyka...) niż na Jego skórze, zdecydowanie.
    A ja niedługo napiszę petycję. W sprawie "zazdraszczam". Skąd to cholerstwo?

    OdpowiedzUsuń
  8. nie stoliczna, tu będę protestować, jakem warszawianka! transparenty z nazwami miejscowości z całej Polski - jakoś warszawiaków chyba najmniej.Boli mnie to, przeszkadza gorzej niż szczerba i domniemany pryszcz na czole...

    OdpowiedzUsuń
  9. Epatują nas tym negliżem z każdej strony. Aż się nie chce myśleć, jaki to będzie miało wpływ na nasze Małolaty:(( Czy istnieje dziś jeszcze jakieś tabu?

    OdpowiedzUsuń
  10. Zastanawiam się kto oprócz wyczulonego Zimna zauważył tę idiotyczną reklamę kremu nawilżającego dla mężczyzn 40+ firmy Loreal. Spece od reklamy chyba kiepsko rozpoznali target. Jeśli ja nim jestem ( choćby z racji wieku ) to reklama powinna być dużo większa bo tę zdołałem dostrzec dopiero po lekturze bloga Zimna i dwukrotnym przewertowaniu WO i do tego w mocnych brylach do czytania.
    Jeśli celem jest moja lepsza połowa ( niby żeby miała mi ten krem nabyć ) to po pierwsze primo bardziej zainteresowała ją kiecka pani na zdjęciu i absurdalność sceny a po drugie primo zaspa na fotce skłoniła ją do dyskretnego badania gruntu dokąd jestem skłonny pojechać na zimowy urlop a o kremie nawet się nie zająknęła.
    A dziś w ramach solidarności z Zimnem stwierdziła, że kłania się staruszek Freud, bo copywriter pewnie podświadomie uważa, że kobiecie należą się japonki na zimę i ciąża na lato. Z trwogą czekam zatem na letnią promocję kremu ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. tez nie mam pojecia dlaczego Ci zakapturzeni panowie o obliczach nieskazonych mysleniem a tym bardziej wiedza historyczna uznali, ze akurat ten dzien jest najlepszy na wielka ustawke polegajaca na wyrwaniu plyt chodnikowych, slupkow parkingowych oraz innych ciezkich przedmiotow i rzucaniu tym w policje; maja swiadomosc, ze w starciu z policja szans nie maja wiec z gory zakladaja przegrana
    to wyglada na rytualne odgrywanie pewnej rozpczaliwej sytuacji, w ktorej Ci panowie sie znalezli- skrzywdzeni, przepelnieni zloscia i checia odwetu dokonuja aktow nieposluszenstwa i czekaja na zasluzona kare ze strony policji(zlego rodzica?) czyli areszt i grzywne( karny jezyk?)

    OdpowiedzUsuń